sobota 1. února 2014

Postavy, jak je (ne)známe - Kate Daniels

Meme je pořádáno mnou - více informací ZDE

Tento článek napsala Petra, které moc děkuji za zapojení.



 


Postava: Kate Daniels
Autorka: Ilona Andrews
Série: Kate Daniels
Rok vydání 1. knihy: 2011
Žánr: fantasy s akciou a postupom času aj s romantikou



Meme ma veľmi zaujalo, takže som sa rozhodla, že sa zapojím aj ja.
Po nekonečne dlhom rozhodovaní akú postavu si vyberiem, som sa rozhodla pre Kate Daniels.


Krátký úryvek z knihy:

„Nezastaví se, dokud nebude jedna z nás mrtvá,“ řekla jsem mu. „Nemůžu se před ní nikde schovat, a i kdyby to šlo, nehodlám utíkat. Sám jsi viděl, co dokáže. Pokud s ní nebudu bojovat, půjde po všech, které jsem kdy znala. Je to má rodina. Má zodpovědnost. Teď je to mezi námi na život a na smrt.“ V hrdle jsem měla najednou tak sucho, až jsem měla pocit, že se mi jazyk zkroutí jako suchý list a upadne.
„Pokud prohraju, zemřu. Pokud vyhraju, Roland bude chtít zjistit, kdo mu zlikvidoval sestru. Ať už se stane cokoliv, jsem v háji. Když se se mnou dáš dohromady, budeš muset nést následky. Tohle je jeden z nich. Svou přítomností ohrožuju tebe i tvůj lid. Vím, že jsem předtím říkala, že chci vroucné city a rodinu, ale pravdou je, že jsem sama z určitého důvodu. Když se mnou začneš žít, všichni kolem tebe se stanou cílem.“ Nedokázala jsem z jeho tváře vyčíst naprosto nic. Přála bych si, abych se mohla dozvědět, co se mu v té chvíli honí hlavou.
„Nikdy nebudu sedět tiše po tvém boku. Vždycky ti řeknu přesně to, co si myslím, a nebude se ti to vždycky líbit. Nebudu tvá princezna, kterou zavřeš do věže, aby byla v pohodlí a bezpečí. To nejsem já. A i kdybych byla, žádná armáda na světě mi nemůže zajistit bezpečí. Když se rozhodnu mít děti, nikdy nebudou v bezpečí. Taková by ze mě byla družka.“
Neřekl nic. Mluvila jsem z cesty. Tohle bylo důležité a já to všechno posílala přímo do pekla. Prsty jsem měla jako kus ledu. Tolik horké vody kolem, a stejně jsem mrzla. Hlas mi zněl ploše. „Bez tebe jsem hrozně nešťastná. Nemám dost silnou vůli, abych od tebe odešla. Už jsem se snažila. Takže jestli to mezi námi chceš ukončit, budeš muset použít to, co z tebe dělá Pána šelem, a odejít. Neříkej mi jen to, co si myslíš, že bych chtěla slyšet, pokud o tom opravdu nejsi přesvědčený. Nebudu ti to mít za zlé. Prostě vylez z vany, pošli Dereka, ať mi najde oddělený pokoj, a já už se o tom nikdy nezmíním.“ Zadívala jsem se na Currana. Pořád měl svůj výraz Pána šelem. Prázdný a stejně výmluvný jako tvář kamenné sochy. Byla jsem krůček od toho, abych ho praštila pěstí do brady, jen abych u něj vyvolala nějakou reakci.
„Ještě něco dalšího?“ zeptal se.
„Ne“
Curran pokrčil rameny a pak si mě přitáhl zpátky k sobě. „Rodinu, do které se narodíš, si vybrat nemůžeš. Vybíráš si tu, kterou si vytvoříš. A já si družku už zvo­ lil a přilepil jí zadek k židli, abych se ujistil, že to pochopila.“ 

Ukážka je zo 4. knihy - Mágie Krve. Knihy sú len v čestine. Túto časť som si vybrala kvôli tomu, že sa v nej Kate konečne zverila zo všetkými pocitmi Curranovi. A jeho reakcia ma nesmierne potešila, aj keď môže niekomu prísť trošku hlúpa.


Můj názor na postavu:

Kate som obľúbila hlavne kvôli jej sarkazmu a vtipným poznámkam. V prvých knihách sa mi páčilo aj to, aká je tajomná a to jej tajomstvo, s ktorým autorka chvíľu napínala. Hoci by som v niektorých situáciach konala inak, chápem jej rozmýšľanie a pocity. Tiež sa mi páčilo, že z nej autorka neurobila krehkú kvetinku, ktorá sa ľahko zlomí a Kate niečo aj vydrží. Mám na nej rada aj to, že je schopná umrieť pre blízkych a pre úplne cudzích ľudí. Jej stavanie sa problémom je veľmi zaujímavé a aj keď sa to zo začiatku nezdá Kate je veľmi bystrá a inteligentná osoba, ktorá vie čo robí. A tiež obdivujem autorku, že som musela čakať (až) štyri knihy, kým sa dali s Curranom (Pán Šeliem, mierny psychopat, kontrolou posadnutý) dokopy.


Doporučení:

Knihy rozhodne odporúčam, ak máte radi fantasy s humorom, akciou a menším detektívnym sklonom. Odkedy som prečítala prvú knihu, tak som sériu zamilovala. Podľa mňa je veľmi originálna, ale to je môj názor, vy ste možno čítali niečo podobné. A ani v jednej knihe som nenašla hluché miesta a skoro vždy sa niečo deje. A taktiež okrem Kate sa v knihách nachádza kopa ďalľích skvelých vedľajších postáv, s ktorými sa pomaly zoznamujete.


1 komentář:

  1. Absolutně souhlasím... Série o Kate Daniels je jednoun z mých nejoblíbenějších... Je velmi originální, llíbí se mi její morálka... Všechno je propracované a kniha mi přijde nesmírně vtipná, když na řadu přijde Katin sarkasmus... :) ...

    OdpovědětVymazat