neděle 2. února 2014

Postavy, jak je (ne)známe - Prudie

Meme je pořádáno mnou - více informací ZDE


Tento článek napsala Katulík, které moc děkuji za zapojení.





Žánr (podle ČSFD): romantický/drama

Rok vydání: 2007

Místo vydání: USA

Režie a scénář: Robin Swicord

Obsah (podle ČSFD):

Nic vás nepřipraví na těžkosti života tak dobře jako romány Jane Austenové. Dokonalý návod jak žít ale stále neexistuje, i když se šestice současných Američanek snaží najít jej právě v dílech slavné britské autorky z konce 18. století...



Popis filmu:

Současná Kalifornie sice Velkou Británii v době regentství příliš nepřipomíná, jsou ale věci, které se navzdory uplynulému času a geografickým rozdílům nikterak nezměnily. I dnes je láska mezi mužem a ženou jedním velkým bludištěm, i nyní je třeba chovat přátelství jako oko v hlavě, i za velkou louží a v jiném století je příliš snadné narazit na společenské rozdíly, pokrytectví a pseudomorálku, které někomu mohou zničit celý život. A jak se naučit, kterak v takové džungli přežít? Nejlépe s pomocí děl Jane Austenové. Proto se také šestice Američanek pravidelně schází nad Rozumem a citem, Pýchou a předsudkem a dalšími romány a společně se pokoušejí četbou dvě stě a více let starých knih pochopit, co že to vlastně znamená život. A že jejich vlastní životní peripetie mnohdy připomínají osudy hrdinek Austenové? Asi to nebude náhoda.

Můj názor:

Na tento film jsem narazila v podstatě náhodou. Líbil se mi totiž herec Hugh Dancy (Zakletá Ella, Se slovníkem v posteli,…) a tak jsem si vyhledala jeho filmy. Zaujal mě ten název (mám na mysli anglický název), protože jsem četla pár „austenovských“ knih a shlédla pár filmů, a tak mě docela zajímalo, o čem to bude. Nejdřív jsem byla zmatená z těch všech žen, které tam vystupovaly, ale pak jsem zjistila, že to jsou velice odlišné osobnosti.

Nejvíce mě však zaujala role Prudie, učitelky francouzštiny, co nikdy nebyla ve Francii a byla vdaná za muže, který vyměnil zápas basketbalu za cestu do Paříže. Ze začátku se mi ale vůbec nelíbila. Žena příliš čistotná, příliš puntičkářská, příliš…no asi nudná. Navíc se začala zajímat o svého studenta, i když to nebyla tak úplně její chyba. Pak potkala Bernadette, která ji v podstatě proti její vůli zatáhla do klubu Jane Austen. Začaly si číst knihy od Austen a diskutovaly o tom. V průběhu filmu člověk začíná vnímat, jak je to všechny ovlivňuje, i Prudie, která se snažila nic si nezačít se svým studentem. Jenže pak, po jedné z těch diskuzí, se rozhodla, že se s ním sejde v nějakém motelu. Oba tam přišli, ale Prudie si uvědomila, že tohle není pro ni. V té době už bylo její manželství na tom dost špatně, ale ona se ho rozhodla zachránit.

A právě to mě přimělo mít tuhle postavu nejraději. Ukázal se její pravý charakter. Ne jen ten tělesný, ale i ten citový. V podstatě ten, o kterém psala Austen. A taky tím ukázala, že není nikdy pozdě na správné rozhodnutí.

Oblíbená scénka:

Nejhezčí scéna? Asi ta téměř poslední s Prudie… Když přišla ke svému muži poté, co zrušila schůzku se studentem a řekla mu, aby si přečetl Annu Elliotovou a on se zdráháním přijme, jenže pak se od toho nemůže odtrhnout.

Doporučení:

Jak se mi to líbilo? No, myslím, že už z popisu jsem řekla vše. Sice mi tam občas někdo lezl na nervy, ale v podstatě bych to neměnila. Každý našel své štěstí, svou druhou polovičku a začalo svítat na lepší časy.


Žádné komentáře:

Okomentovat