pondělí 3. března 2014

Rachel Hawkins - Čarodějnice z Hex Hall


Název: Čarodějnice z Hex Hall
Série: Hex Hall
Díl: 1.
Autor: Rachel Hawkins
Nakladatelství: Knižní Klub
Rok vydání: 2011



Anotace:

Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…



Náhled do děje:

Sophie se od začátku puberty potýká s jednou nemilou věcí: kouzly. Jedná se o hodnou dívku, která se svými kouzly snaží pomáhat, ale vždy to končí katastrofou, protože neumí svou sílu ovládat. Proto jednoho dne skončí v Hekate Hall - nápravném zařízení pro čarodějnice, víly a lykantropy.
Hned první den na ni zaútočí vlkodlak, před kterým ji zachrání namyšlený čaroděj Acher, který je až podezřele (pro čtenáře :D) přitažlivý.
Následně naštve učitelku, další mocné čarodějnice na Hex Hall a skončí na pokoji s jedinou upírkou, Jennou, na škole, kterou tam nikdo nechce a všichni si myslí, že před rokem zabila svou spolubydlící Holly. Z těch dvou se stanou nejlepší kamarádky, ze znepřátelených čarodějnic nepřátelé na život a na smrt a z pohledného kluka se stane kluk, kterého by Sophie nejraději snědla.
Všechno se ovšem zvrtne, když se opakují útoky na čarodějnice, pak se objevuje zvláštní duch a Sophie se učí ovládat svá kouzla...


Zhodnocení:

Hned z úvodu musím zkritizovat jméno hlavní hrdinky, protože mě iritovalo od začátku knihy až do konce. Nevím sice čím přesně, ale prostě se mi k hlavní hrdince vůbec nehodilo.
Sophie mi ze začátku přišla jako pěkná rošťanda, která sice nevyhledává problémy, ale problémy si vyhledávají ji. Nejvíce se mi na ní líbily sarkastické a vtipné poznámky, protože knihu dost oživovaly i ve chvílích, kdy šlo o pochmurný děj. Co mi ale přišlo občas dost přehnané bylo, jak dlouho autorka nechala Sophii za tu-která-neumí-používat-kouzla. Chápu, že to patřilo k tomu, kým ve skutečnosti je, ale i tak nám mohla předvést i nějaké zajímavé a pěkné kouzla, které se jí povedly a ostatní připravily o dech. Takhle vypadala pořád jako strašný zelenáč, který se tohle všechno naučí za 50 krát delší dobu než ostatní.
Jenna na mě ze začátku působila skvěle, myslím si, že ji autorka dobře propracovala, bohužel ve druhém díle už to tak růžové nebylo. Její ztřeštěná povaha mi nejednou vykouzlila úsměv na tváři a dokonce mi přišlo vhod oživení tím, že je na holky, takže když se bavila se Sophií o klucích, tak to nevypadalo, že obě áchají a óchují nad jedním klukem, ale vedly poměrně smysluplnou konverzaci.
Acher - krásný, dechberoucí, mocný, schopný atd... co více by si mohla holka přát, že? Mě bohužel moc nezaujal ani svými schopnostmi, ani svými činy. Pozitivum byla jen jeho vtipnost a to, že se občas postavil na Sophiinu stranu, ale normálně bych od takového kluka dala ruce pryč kvůli nezajímavosti. Paradoxně je právě tohle ten kluk, do kterého se Sophie zamiluje, takže mi nezbylo, než si ho alespoň trochu oblíbit.
Elodie, Anna a Chalon jsou temnými čarodějkami, které vytvořily coven a potřebují čtvrtou "do party" aby měly více moci, takže uhánějí Sophii, která je ale odmítne, a tak jí dělají naschvály. Řekla bych, že za jejich chování si zasloužily to, co se jim nakonec stalo, protože každá akce vyvolává reakci, která se nutně musela obrátit proti nim. Spravedlnosti bylo učiněno za dost na všech třech stranách, i když v případě Elodie to bylo možná přehnané.
Co bych autorce vytkla, je to, že Sophii poslala studovat na velkou školu, ale v jejím vyprávění to vypadalo, jako by na celé škole byla jen jedna třída žáků, protože jsme se téměř nic nedozvěděli o ostatních. Maximálně to, jak vypadali, jak se jmenovali a jen u hrstky, jak se chovali a to pořád mluvím o studentech, které bych spočítala na prstech jedné ruky.
Dále na řadu přichází Alice, o které se dozvídáme, že je Sophiiným předkem. Ve spojitosti s ní jsem párkrát dospěla k mylnému předpokladu, jak kniha bude pokračovat, takže tuhle postavu bych zhodnotila jako zásadní pro děj, přestože nebyla zrovna vhodně propracovaná. Očekávala bych, že se k ní bude vztahovat více záblesků z minulosti, aby čtenář pochopil, jakou, a jak moc důležitou roli hraje její postava a následně i postava samotné Sophie.

Knihu bych doporučila spíše čtenářům, kteří zrovna nemají co na práci a mají chuť na hodně oddechovou knihu, která nemá strhující příběh, od kterého byste se nedokázali odtrhnout. Sérii jsem začala číst na doporučení a skvělé ohlasy svých kamarádek knihomolek, ale musím říci, že pro mě - po těch skvělých ohlasech - byla spíše zklamáním. Čekala jsem strhující příběh a kde nic, tu nic. Romantická linie byla příliš předvídatelná, pošťuchování s Elodií příliš pubertální a prostředí školy moc velké klišé. Podle mě je kniha hlavně pro mladší čtenářky, já už přeci jenom nejsem nejmladší, takže na to mám asi trochu jiný pohled než náctiletý čtenář, který by knihu mohl označit za vynikající dílo. :)



Žádné komentáře:

Okomentovat