pátek 20. června 2014

Herkules: Zrození legendy

The Legend of Hercules

U nás: Herkules: Zrození legendy
Premiéra: 10. 1. 2014
U nás v kinech od 23. 1. 2014
Více informací na csfd: ZDE 


Můj názor:

Staronový příběh(y)?

Legendu o Herkulovi už jsem viděla, slyšela a četla v tolika verzích, že jsem si myslela, že už mě nic nepřekvapí. Ano, překvapilo, ale nevím, jestli je to tedy plus.
Chvíli jsem si říkala, že tady máme "novodobého" Gladiátora, následně Spartaka, Kleopatru, taky Tróju a do toho všeho se vecpal Herkules tak, aby byl příběh okořeněn tím, že je polobůh - žebychom připojili i Percyho Jacksona?

Další "Džekí Čen"?

Přesto ale musím říct, že se mi děj líbil, byla tam pěkná romantická linka, nějaká zrada, vraždy jako před římským senátem nebo bych měla říci před Trójou?
Každopádně to všechno bylo pořád pěkné, dokud Herkules nezískal schopnosti svého otce. Pardón za to troufalé označení - pro někoho - výborného herce v kačních filmech, bohužel já takovými filmy zrovna moc unesená nejsem (řečeno velmi jemně).
Proto mě opravdu neuchvátilo, když při bojích docházelo k příliš zpomaleným záběrům, nebo dokonce k téměř úplnému zastavení filmu. Říkám si: "To jako proč?" Byl to spíše rušivý element, který zbytečně zpomaloval vyhrocené situace, které by měly normálně plynout. Copak se při skutečném boji někdo zastaví ve vzduchu???
Jsem zastánce když-už-boj-tak-co-nejvíce-reálný - hlavně tedy podle fyzikálních zákonů (no jo, ve mě se prostě duše vědce nezapře :D). Nějaké to přikreslení, že hrdina vyskočí trochu výš nebo má větší sílu atd, to tam musí být, ale nikdo proboha neskáče šipkou vpřed dva metry z místa s minimálním odrazem... (no dobře, i to srdce sportovce nezapřu).
Tohle byly ale pořád ještě malé věci ve srovnání s tím, když začal Herkules mlátit kolem sebe kameny na řetězech nebo svým bleskem, nevěděla jsem, jestli mám jen nevěřícně zírat nebo se smíchy kácet k zemi. Ale dost už, tohle raději nechám posoudit vás.

Tolik svalů... ?! Kolik jich asi je? Hmm... co jsem to jenom...???

Přejdu k tomu, co mě jako fanynku vypracovaných těl zaujalo nejvíc. Kellan Lutz na sobě tedy pořádně zamakal. Ze Stmívání si ho pamatuji jen jako nevýrazného velkého upíra, který (oproti těm ostatním) nestál za druhý desátý pohled. Ovšem jako Herkules se ukázal v celé své kráse a musím říct, že jsem musela chvíli hledat kapesníky, abych si utřela slinu :D.
Takže za hlavního hrdinu určitě palec nahoru, a to nemyslím jen kvůli postavy. Podle mě odvedl pěknou práci a tuhle roli jsem mu uvěřila se vším všudy. Uvidíme, jak se prosadí v dalších filmech.

Nejlepší herecký výkon:

Za mě jednoznačně Herkulova matka. Byla takovou tou správnou rebelkou v utajení, která milovala svého syna a přála si dobro pro svou zemi. Její vyjádření pocitů bylo tak mistrně zahráno, že bych jí uvěřila snad cokoliv.
Až budu mít chvilku, tak si herečku musím vyhledat, docela mě zajímá v čem ještě hrála.


Doporučení:

Film se mi moc líbil, mám ráda filmy točící se kolem Řecka, Říma, Egypta a starší historie. Takže, když si odmyslím to sekání některých scén, občas přemrštěné pozbytí zemské gravitace a že je příběh trochu jako skládanka z jiných filmů, tak jsem byla moc spokojená a film si určitě pustím ještě několikrát.
Pro mě pěkná oddychovka s akcí, trochou nadpřirozena a romantikou - víc už si snad ani nelze přát :D

Žádné komentáře:

Okomentovat