čtvrtek 16. července 2015

Modré trojúhelníčky

Po dlouhé době jsem zase vyrobila nějaké náušnice, snad se budou líbit a třeba vás inspirují.
Postup: Vzala jsem drátek velikosti 0,5mm a vytvořila trojúhelníkovitý základ, pak jsem jen zvětšovala rozestupy mezi ohyby, až mi přišly náušnice dostatečně velké. Poté jsem se snažila nějak trojúhelník zakončit, proto jsem při posledním ohybu udělala jen velmi malý rozestup, aby se vešla jen jedna řada perliček. Následně jsem zkoušela, kolik vlnek je potřeba vytvořit, a došla jsem pouze ke dvěma, jelikož třetí už byla příliš malá, než aby se z ní dalo vytvořit pěkné očko pro závěs do uší.
Když jsem měla tuto konstrukci hotovou, začala jsem si lámat hlavu s tím, odkud začít vplétat perličky, aby pak nešlo zbytečně vidět, kde je začátek a kde konec užšího drátku velikosti 0,3mm. Začala jsem tedy nahoře v místě, kde se vleze jen jedna řada perliček, úzkým drátkem jsem vytvořila pár osmiček mezi hrubším drátkem, abych ho trochu stabilizovala, a pak jsem začala vplétat směrem vpravo, abych zase skončila vlevo nahoře.
Použila jsem blankytně modré perličky s lykrou a průhledné bez lykry, ale pro příště určitě použiji průhledné s lykrou, protože bez ní nejsou perličky tolik výrazné a téměř mezi modrými zanikají.

Tipy: Začínala jsem od středu trojúhelníku, protože začínat od zapínání je trochu těžší a nemusíte pak odhadnout, jak velký ten trojúhelník udělat, aby náušnice nebyly příliš obrovské.
Když začínáte s vplétáním, nestahujte příliš tím užším drátkem, jinak se vám ten hrubší lehce pokroutí, čehož si můžete všimnout na fotce. Platí, že všeho příliš škodí, takže stahovat ano, ale ne moc.
Také jsem zkoušela vplétat drátek 0,3mm tam, kde je místo mezi jednotlivými přechody perliček, ale nakonec jsem toho nechala. Zbytečně plýtváte drátkem a taky je pak docela problém začistit drátek tak, aby vás neškrábal do krku.

Popravdě jsem od začátku nevěděla, co přesně chci vytvořit, proto bylo dost těžké si s tím vyhrát, ale u druhé náušnice už to byla téměř hračka. Stačilo si podle první náušnice vytvořit základ, a pak už jen dotváříte tak, aby si byly dostatečně podobné.

Žádné komentáře:

Okomentovat