úterý 4. února 2014

Úryvkové úterý - Anna krví oděná

Meme pořádané AliPeli


Kniha: Anna krví oděná
Série a číslo dílu: Anna 1
Autorka: K. Blake
Vydáno v překladu: 2013
Nakladatelství: Baronet




Ale pak uslyším křičet Chasův hlas asi o pět oktáv výš. „Ježíši! Ježíši!“
„Co?“ vykřikne Mike podrážděnýma zároveň vystrašeným hlasem.
„Schody. Podívej se na ty podělaný schody!“
Přinutím se otevřít oči a snažím se kousek zvednout hlavu. Nejdřív na schodech nevidím nic neobvyklého. Jsou užší a zábradlí je aspoň na třech místech zlomené. Pak se ale podívám výš.
Je to ona. Mihotá se jako obrázek na počítačové obrazovce, jako nějaký temný přízrak, který se snaží probojovat z videa do reality. Jakmile se její ruka dotkne zábradlí, zhmotní se a pod její tíhou to vrže a skřípe.
Zlehka zatřesu hlavou. Pořád jsem dezorientovaný. Vím, kdo to je, znám její jméno, ale nemůžu si vzpomenout, proč jsem tady. Najednou mi dojde, že jsem v pasti. Nevím, co mám dělat. Slyším, jak Chase a Mike v hrůze opakovaně žadoní a hádají se, jestli mají utéct, nebo se mě nějak pokusit dostat z domu.
Anna ke mně sestupuje, jde dolů po schodech, aniž by dělala kroky. Příšerně za sebou vláčí chodidla, jako by je vůbec neuměla používat. Tmavé nafialovělé žíly jí prořezávají bělostně bledou pleť. Její černé vlasy bez odstínů se pohybují ve vzduchu, jako kdyby se vznášely ve vodě, vinou se za ní jako rákosí. To je na ní to jediné, co vypadá živě.
Nenosí svoje smrtelná zranění jako ostatní duchové. Říká se, že jí prořízli hrdlo, ale tahle dívka má krk dlouhý a bílý. Ale jsou tady ty šaty. Jsou mokré a rudé a neustále se pohybují. Kape z nich na podlahu.



Poznamka: Omlouvám se, jestli to někomu přijde jako spoiler, ale je to víceméně jen info, co naleznete i v anotaci a pro mě je to má oblíbená scéna (tedy, kromě toho, co se stane potom, ale to už vám samozřejmě predložit nemůžu, to už by skutečně spoiler byl :P)

Žádné komentáře:

Okomentovat